Technická podpora – FAQ

V prohlížeči Chrome nefunguje on-line portál slovniky.lingea.cz
Promažte mezipaměť a soubory cookie. Spusťte Chrome a stiskněte Ctrl+Shift+Del. Zaškrtněte cookies a cache a smažte. Do menu se dostanete také přes ikonu možností Další (vpravo nahoře, Custumize and Control Google Chrome), vyberte Další nástroje (More tools) a dále Vymazat údaje o prohlížení (Clear browsing data).

1. Po instalaci nového operačního systému Windows10 nefunguje slovník.
Nainstalujte si prosím slovník znovu. Použijte aktuální verzi Lexiconu (ver. 5.1.0.5), kterou najdete v Centru stahování produktů a aktivací. Po přihlášení na účet jsou všechny slovníky dostupné v sekci KE STAŽENÍ, doporučujeme stahovat ZIP soubory. Po dokončení instalace slovník aktivujte, nejlépe pomocí Automatické aktivace, která je jednodušší než ta Manuální. Pro aktivaci použijte produktový klíč, který jste získali zakoupením slovníku. Zde naleznete podrobný postup aktivace. Pokud přeinstalování aplikace nepomůže, obraťte se na technickou podporu nebo volejte 541 233 160.

2. Nefunguje mi slovník.
Při řešení konkrétních situací (slovník nefunguje, nezobrazuje se překladový slovník) ověřte, zda máte nainstalovanou nejnovější verzi Lexiconu 5 (ver. 5.1.0.5, k dispozici ke stažení v Centru stahování produktů a aktivací, po přihlášení na účet sekce KE STAŽENÍ, doporučujeme stahovat ZIP soubory). Dále je důležité, co Vám ve slovníku hlásí okno System information. V Lexiconu klikněte vpravo nahoře na modré informační " i " a poté v okně O programu vpravo nahoře ještě na zelené informační " i ".  

                             

System information hlásí OK 1:
Vše je v pořádku. Máte nainstalovaný a aktivovaný příslušný slovník.
System information hlásí Trial xx:
Máte staženou plnou verzi slovníku, který ještě není aktivovaný. Bude fungovat ještě xx dní. 
System information hlásí Error 14:
Tato chyba znamená, že klíč nesedí hardwarově (může souviset s výměnou základní desky, reinstalací Windows, aktualizací Biosu ap.). Smažte soubor lg_keys.dat (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon5\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci nejnovější verze Lexiconu. Stáhnete jej zde.
System information hlásí Error 15:
Vypršela 30denní trial verze, slovník není správně aktivovaný. Proveďte aktivaci slovníku pomocí produktového klíče. Aktivaci provedete přes rozhraní Lingea Update Center (LUC), ikona LUC se zobrazuje na systémové liště Windows vpravo dole vedle hodin, případně aktivaci spusťte z C:\Program Files (x86)\Common Files\Lingea Shared\aktivace. Podrobný postup aktivace naleznete zde.
System information hlásí Error 16:
Smažte soubor lg_keys.dat (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon5\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci nejnovější verze Lexiconu. Stáhnete jej zde.
System information hlásí Error 22-XX:
Problém v registrech, smažte soubor lg_keys.dat (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon5\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci nejnovější verze Lexiconu. Stáhnete jej zde.

Zde naleznete další rady a postupy pro další operační systémy  LinuxMac OS X. 

3. Problémy při aktivaci
Při automatické aktivaci aplikace hlásí Nelze se spojit s aktualizačním serverem.
Hlášení souvisí s nastavením antiviru, mělo by stačit na dobu aktivace vypnout antivirus, možností je také aktivace Manuální (podrobný postup zde.)

Grafické rozhraní slovníku po vyplnění údajů a kliknutí na tlačítko Aktivovat hlásí chybu: Not found. The reguested URL /act/free_user_reg.asp was not found on this server.
Problém bude souviset s přesunem Aktivačního centra na nový server, takže si, prosím, na www.lingea.eu/act (po přihlášení na účet jsou slovníky dostupné v sekci KE STAŽENÍ, doporučujeme stahovat ZIP soubory) stáhněte a nainstalujte aktuální verzi Lexiconu (ver. 5.1.0.5), poté by Vám aktivace měla jít dokončit. Stávající slovník nejprve odinstalujte. 

Druhou možností je, že slovník aktivujete přes Manuální typ aktivace, podrobnější postup naleznete zde.

Aplikace hlásí Produktový klíč je neplatný.
Zkontrolujte, zda máte v poli Vyberte produkt vybraný příslušný titul a zda produktový klíč zadáváte ve správném tvaru.

Aplikace hlásí překročený počet aktivací.
Pošlete nám svůj login do Aktivačního centra nebo příslušný produktový klíč a my počet aktivací vynulujeme.

4. Problémy se zobrazením hesel.
Po nainstalování angličtiny a němčiny je dostupný jen jeden jazyk.

Problém odstraníte tak, že v menu Slovníky zvolíte položku Nastavení, v levé části dialogu postupně označíte a klávesou Odstranit smažete všechny dostupné slovníkové sady. Po ukončení okna pomocí OK Lexicon slovníkové sady automaticky znovu založí. Problém se lze příště vyhnout tak, že slovníky nainstalujete přímo po sobě, bez spuštění Lexiconu.   

 

 

Nezobrazuje se překladový slovník. Okno System information je prázdné. Nezobrazují se všechny nainstalované moduly.
Smažte soubor lg_keys.dat v C:\Users\<uživatel>\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon5\data\lg_keys.dat.
Pokud se Vám adresář AppData nezobrazuje, nastavte si zobrazení skrytých položek. Postup zobrazení skrytých souborů pro Windows Vista a Windows 7. Ve Windows 8 skryté soubory zobrazíte přes Počítač > Zobrazení > zatrhněte volbu Skryté položky.

5. Problémy s výslovností
Nefunguje výslovnost hesel.
Zkontrolujte, zda máte funkční reproduktory a nastavenu dostatečnou hlasitost. Je-li zde vše v pořádku, v Lexiconu v menu Slovníky zvolte položku Nastavení, v levé části dialogu postupně označte a klávesou Odstranit smažte všechny dostupné slovníkové sady. Potvrďte OK a restartujte Lexicon. Po novém spuštění otestujte výslovnost.   

Po zobrazení hesla nedojde k automatickému přehrání výslovnosti.
Je-li po vyhledání hesla repráček pro přehrávání výslovnosti žlutý, aktivujte v Lexiconu položku Vyslovovat každé zobrazené heslo. Dialog Možnosti programu se zobrazí pokliknutí na ikonu klíče, vyberte kartu Systém. V opačném případě je nutné slovníky přeinstalovat s tím, že v okně Typ instalace zvolíte Úplná (včetně souboru s výslovností). Nejprve ale odinstalujte stávající verzi.   


          

Nefunguje mi fonetické hledání (hledání podle výslovnosti)
Fonetické hledání nabízejí pouze některé slovníky, kontrétně všeobecné slovníky anglicé a francouzské. Zobrazte dialog Hledání (ikona lupy vlevo nebo stisk kláves Ctrl+F). Pokud zde volba Fonetické hledání je zobrazená, zaškrtněte ji. Volbu potvrďte stiskem OK. Pokud tato volba v dialogu není, Váš slovník fonetické hledání nepodporuje.

    

6. Nefunguje funkce mouse-over
Zkontrolujte, zda je volba Přebírat slova z aplikací pod kursorem aktivní. Dialog Možnosti programu se zobrazí po kliknutí na ikonu klíče (vpravo nahoře), pak vyberte kartu Systém. Pokud problém přetrvává, další informace najdete níže, podle typu prohlížeče nebo softwaru.


V prohlížeči Internet Explorer nefunguje mouse-over.
V Internet Exploreru deaktivujte chráněný režim: Nástroje (Alt+X) > Možnosti Internetu > na záložce Zabezpečení vypněte volbu Povolit chráněný režim a potvrďte OK.

V prohlížeči Mozilla Firefox nefunguje mouse-over/aplikace hlásí nekompatibilní doplněk LexFox.
Pro Firefox od verze 53.0 je nutné použít novou verzi doplňku. Soubor lg_mozilla3.zip rozbalte do složky syst/ (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon5\syst\). Spusťte soubor install_host_lexfox.bat. Doplněk lg_mozilla3.xpi nainstalujte ve Firefoxu přes Doplňky > Nástroje doplňků > Instalovat doplněk ze souboru. Původní doplněk bude nahrazen novou verzí. 

V prohlížeči Google Chrome nefunguje mouse-over:

Stáhněte si doplněk pro aktuální verzi Google Chrome zde. Spusťte stažený soubor jako správce (klikněte na LG_Chrome.exe pravým tlačítkem myši a vybrat Spustit jako správce). Potom jděte na stránku chrome  a klikněte na tlačítko + Přidat do Chromu. Doplněk aktivujte kliknutím na jeho ikonku, která se Vám v prohlížeči vytvoří vedle zadávacího řádku.

Stáhněte si doplněk pro aktuální verzi Google Chrome zde. Doplněk nainstalujte přes tlačítko v prohlížeči Přizpůsobit a ovládat Google Chrome > Nástroje > Rozšíření.

V aplikaci Adobe Reader 10 nefunguje mouse-over:
Stáhněte si doplněk pro Acrobat Reader zde a nakopírujte ho do C:\Program Files\Adobe\Reader 10.0\Reader\plug_ins\.
Nastavení v Readeru jsou tato:
Úpravy > Předvolby > Všeobecné > vypnout volbu Zapnout po spuštění chráněný režim
Úpravy > Předvolby > Zabezpečení (rozšířené) > vypnout Povolit rozšířené zabezpečení
V Acrobat Readeru doplněk aktivujte v hlavním okně kliknutím na Rozšířené > Soubor > zelená ikona " T ". Přebírání funguje po kliknutí na dané slovo.

V aplikaci Adobe Reader 11 nefunguje mouse-over:
Stáhněte si doplněk pro Acrobat Reader zde a nakopírujte ho do C:\Program Files\Adobe\Reader 11.0\Reader\plug_ins\.
Nastavení v Readeru jsou tato:
Úpravy > Předvolby > Zabezpečení (rozšířené) > vypnout volbu Zapnout po spuštění chráněný režim a vypnout Povolit rozšířené zabezpečení.
V Acrobat Readeru doplněk aktivujte v hlavním okně kliknutím na Rozšířené > Soubor > zelená ikona " T ". Přebírání funguje po kliknutí na dané slovo.

7. Vlastní témata
Nedaří se mi vytvořit vlastní téma, vložit svoji lekci pro učení slovíček
Zřejmě máte nastavený špatný směr překladu. Každá část slovníku má svoje vlastní témata. Pracujete-li s anglickým slovníkem, jde o okruhy na straně anglické a na straně české. Aktuální nastavený směr překladu musí být proto nastavený v souladu se slovíčky, která vkládáte. Chcete-li např. vložit anglická slovíčka, musí být Lexicon nastaven na straně anglicko-české. Překlad se u slov doplňuje automaticky.  Směr překladu nastavíte snadno vložením slova v daném jazyce do zadávacího řádku Lexiconu (boy-> angličtina, chlapec-> čeština). Můžete jej také měnit stiskem tlačítka Směr překladu, který najdete nad zadávacím řádkem (tlačítko se dvěma šipkami). Slovíčka lze jednotlivě vepisovat nebo zkopírovat. Obsah témat lze později libovolně doplňovat a měnit. 

   

Kde najdu vytvořenou vlastní lekci?
Vytvořenou lekci najdete v režimu Učení pod symbolem panáčka, pod vestavěnými tématy. Do tohoto zobrazení se přepnete stiskem tlačítka Učení nebo stiskem Ctrl+M.

     

Technická podpora je k dispozici v pracovní dny od 8.30 do 16.30 hodin, a to na telefonu +420 541 233 160
nebo na e-mailu podpora@lingea.cz.