Technická podpora – FAQ Windows

Obecné informace k technické podpoře

Při řešení konkrétních situací (slovník nefunguje, nezobrazuje se překladový slovník) ověřte, zda máte nainstalovanou nejnovější verzi Lexiconu 5 (k dispozici ke stažení v Centru stahování produktů a aktivací, po přihlášení na účet sekce KE STAŽENÍ, doporučujeme stahovat ZIP soubory).
Dále je důležité, co Vám ve slovníku hlásí okno System information. V Lexiconu klikněte vpravo nahoře na modré informační " i " a poté v okně O programu vpravo nahoře ještě na zelené informační " i ".     

                                               

System information hlásí OK 1:
Vše je v pořádku. Máte nainstalovaný a aktivovaný příslušný slovník.

System information hlásí Trial xx:
Máte staženou plnou verzi slovníku, který ještě není aktivovaný. Bude fungovat ještě xx dní. Do té doby je třeba jej aktivovat.

System information hlásí Error 14:
Tato chyba znamená, že klíč nesedí hardwarově (může souviset s výměnou základní desky, reinstalací Windows, aktualizací Biosu ap.). Smažte soubor lg_keys.dat (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon5\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci nejnovější verze Lexiconu.

System information hlásí Error 15:
Vypršela 30denní trial verze, slovník není správně aktivovaný. Proveďte aktivaci slovníku pomocí produktového klíče. Aktivaci provedete přes rozhraní Lingea Update Center (LUC), ikona LUC se zobrazuje na systémové liště Windows vpravo dole vedle hodin, případně aktivaci spusťte z C:\Program Files (x86)\Common Files\Lingea Shared\aktivace. Podrobný postup aktivace naleznete zde.

System information hlásí Error 16:
Pošlete nám Váš produktový klíč, zašleme Vám CleanTool s postupem na kompletní pročištění instalace Lexicon 5.

System information hlásí Error 22-XX:
Problém v registrech, pošlete nám Váš produktový klíč, zašleme Vám CleanTool s postupem na kompletní pročištění instalace Lexiconu 5.

Problémy při aktivaci

Při automatické aktivaci aplikace hlásí Nelze se spojit s aktualizačním serverem:
Hlášení souvisí s nastavením antiviru, mělo by stačit na dobu aktivace vypnout antivirus, možností je také aktivace Manuální (podrobný postup zde.)

Grafické rozhraní slovníku po vyplnění údajů a kliknutí na tlačítko Aktivovat hlásí chybu: Not found. The reguested URL /act/free_user_reg.asp was not found on this server.
Problém bude souviset s přesunem Aktivačního centra na nový server, takže si, prosím, na www.lingea.eu/act (po přihlášení na účet jsou slovníky dostupné v sekci KE STAŽENÍ, doporučujeme stahovat ZIP soubory) stáhněte a nainstalujte aktuální verzi Lexiconu (ver. 5.1.0.5), poté by Vám aktivace měla jít dokončit. Stávající slovník nejprve odinstalujte. 

Druhou možností je, že slovník aktivujete přes Manuální typ aktivace, podrobnější postup naleznete zde: http://lingea.cz/postup-aktivace.

Aplikace hlásí Produktový klíč je neplatný:
Zkontrolujte, zda máte v poli Vyberte produkt vybraný příslušný titul a zda produktový klíč zadáváte ve správném tvaru.

Aplikace hlásí překročený počet aktivací:
Napište nám Váš login do Aktivačního centra nebo příslušný produktový klíč a my Vám počet aktivací vynulujeme.

Problémy s funkčností Lexiconu 5

Nezobrazuje se překladový slovník/okno System information je prázdné/nezobrazují se všechny nainstalované moduly:
Smažte soubor lg_keys.dat v C:\Users\<uživatel>\AppData\Local\VirtualStore\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon5\data\lg_keys.dat.
Pokud se Vám adresář AppData nezobrazuje, nastavte si zobrazení skrytých položek. Postup zobrazení skrytých souborů pro Windows Vista a Windows 7. Ve Windows 8 skryté soubory zobrazíte přes Počítač > Zobrazení > zatrhněte volbu Skryté položky.

Nefunguje výslovnost hesel:
Zkontrolujte, zda máte funkční reproduktory. Je-li zde vše v pořádku, v menu Lexiconu vyberte Slovníky > Nastavení... > v okně Nastavení slovníkových sad označte a odstraňte všechny slovníkové sady, potvrďte OK a restartujte Lexicon. Po novém spuštění otestujte výslovnost.

Po zobrazení hesla nedojde k automatickému přehrání výslovnosti:
Je-li po vyhledání hesla repráček pro přehrávání výslovnosti žlutý, aktivujte v Lexiconu položku Vyslovovat každé zobrazené heslo (nabídka Možnosti karta Systém). V opačném případě je nutné slovníky přeinstalovat s tím, že v okně Typ instalace zvolíte Úplná (včetně souboru s výslovností). Nejprve ale odinstalujte stávající verzi. 

         


V prohlížeči Internet Explorer nefunguje mouse-over:
V Internet Exploreru deaktivujte chráněný režim: Nástroje (Alt+X) > Možnosti Internetu > na záložce Zabezpečení vypněte volbu Povolit chráněný režim a potvrďte OK.

V prohlížeči Mozilla Firefox nefunguje mouse-over/aplikace hlásí nekompatibilní doplněk LexFox:
Stáhněte si doplněk pro aktuální verzi Firefoxu zde. Instalace doplňku je standardní, tedy přetažením myší do otevřeného okna prohlížeče a dále dle pokynů (Instalovat).

V prohlížeči Google Chrome nefunguje mouse-over:
Stáhněte si doplněk pro aktuální verzi Google Chrome zde. Doplněk nainstalujte přes tlačítko v prohlížeči Přizpůsobit a ovládat Google Chrome > Nástroje > Rozšíření.

V aplikaci Adobe Reader 10 nefunguje mouse-over:
Stáhněte si doplněk pro Acrobat Reader zde a nakopírujte ho do C:\Program Files\Adobe\Reader 10.0\Reader\plug_ins\.
Nastavení v Readeru jsou tato:
Úpravy > Předvolby > Všeobecné > vypnout volbu Zapnout po spuštění chráněný režim
Úpravy > Předvolby > Zabezpečení (rozšířené) > vypnout Povolit rozšířené zabezpečení
V Acrobat Readeru doplněk aktivujte v hlavním okně kliknutím na Rozšířené > Soubor > zelená ikona " T ". Přebírání funguje po kliknutí na dané slovo.

V aplikaci Adobe Reader 11 nefunguje mouse-over:
Stáhněte si doplněk pro Acrobat Reader zde a nakopírujte ho do C:\Program Files\Adobe\Reader 11.0\Reader\plug_ins\.
Nastavení v Readeru jsou tato:
Úpravy > Předvolby > Zabezpečení (rozšířené) > vypnout volbu Zapnout po spuštění chráněný režim a vypnout Povolit rozšířené zabezpečení.
V Acrobat Readeru doplněk aktivujte v hlavním okně kliknutím na Rozšířené > Soubor > zelená ikona " T ". Přebírání funguje po kliknutí na dané slovo.   

Při spuštění se u slovníku zobrazují informace, že má jen polovinu deklarovaných hesel:
Informace o počtu hesel se zobrazuje pro každý směr slovníku zvlášť. Kliknutím na ikonu Změnit směr překladu (modrá šipka vpravo od zadávacího pole) se zobrazí informace o početu hesel pro opačný směr slovníku. Součet těchto čísel dává námi deklarovaný počet.

Po nainstalování angličtiny a němčiny je dostupný jen jeden jazyk:
Problém odstraníte tak, že v menu Slovníky zvolíte položku Nastavení, v levé části dialogu postupně označíte a klávesou Odstranit smažete všechny dostupné slovníkové sady. Po ukončení okna pomocí OK Lexicon slovníkové sady automaticky znovu založí. Problém se lze příště vyhnout tak, že slovníky nainstalujete přímo po sobě, bez spuštění Lexiconu.  

V zadávacím poli se při psaní nezobrazují správně české znaky s diakritikou:
Ve Lexiconu jděte do nabídky Úpravy -> Písmo a změňte typ kódování na Středoevropský/Centraleuropean. Máte-li cizojazyčné MS Windows, zvolte takové písmo, které dané kódování podporuje.

Technická podpora je k dispozici v pracovní dny od 8.30 do 16.30 na telefonu +420 541 233 160 nebo na e-mailu podpora@lingea.cz.