Technická podpora
Na Technické podpoře vám pomůžeme se stažením a instalací elektronických slovníků, s řešením problémů, kdy vám slovník přestane fungovat, s dohledáním vašich údajů a licenčních klíčů nebo s navýšením počtu aktivací.
Volejte na telefonní číslo: +420 541 233 160
Pište na e-mail: podpora@lingea.cz
Na technické podpoře jsme vám k dispozici v pracovní dny od 8:00 do 16:00 hodin.
Níže najdete nejčastější otázky na technickou podporu (FAQ):
1. Po aktualizaci systému Windows nefunguje slovník
2. Slovník přestal fungovat, nepřekládá
3. Problémy při aktivaci
4. Problémy s výslovností
1. Po aktualizaci systému Windows nefunguje slovník Lingea Lexicon
Slovník znovu nainstalujte i aktivujte, při reinstalaci postupujte následovně. Smažte soubor lg_keys.dat (nachází se v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci posledních verzí Lexiconu. Aktuální verze si můžete stáhnout z Uživatelského centra – po přihlášení na účet jsou slovníky dostupné v sekci Ke stažení. Po dokončení instalace slovník aktivujte pomocí svého produktového klíče, podrobný postup aktivace naleznete zde. Pokud přeinstalování aplikace nepomůže, obraťte se na naši technickou podporu.
2. Slovník Lingea Lexicon přestal fungovat, nepřekládá
Při řešení konkrétních situací (slovník nefunguje, nezobrazuje se překladový slovník) ověřte, jestli máte nainstalovanou nejnovější verzi Lexiconu (stáhnout si ho můžete z Uživatelského centra, po přihlášení na účet v sekci Ke stažení). Dále je důležité, co vám ve slovníku hlásí okno System information. V Lexiconu klikněte vpravo nahoře na informační " i " a následně v okně O programu vpravo nahoře ještě na druhé informační " i ".
Hlášení v okně System information:
System information hlásí OK 1:
Všechno je v pořádku, slovník je správně nainstalovaný a aktivovaný.
System information hlásí Trial XX:
Slovník není aktivovaný a funguje ve 30denní trial verzi. Do skončení zkušební verze zbývá ještě XX dní.
System information hlásí Error 14:
Tato chyba znamená, že klíč nesedí hardwarově (může souviset s výměnou základní desky, reinstalací Windows, aktualizací BIOSu ap.). Smažte soubor lg_keys.dat (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci nejnovější verze Lexiconu. Stáhnete si ho zde.
System information hlásí Error 15:
Vypršela 30denní trial verze, slovník není aktivovaný. Proveďte aktivaci slovníku pomocí produktového klíče. Aktivaci provedete přes rozhraní Lingea Update Center (LUC), ikona LUC se zobrazuje na systémové liště Windows vpravo dole vedle hodin, případně aktivaci spusťte z C:\Program Files (x86)\Common Files\Lingea Shared\aktivace. Podrobný postup aktivace naleznete zde.
System information hlásí Error 16:
Smažte soubor lg_keys.dat (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci aktuální verze Lexiconu. Stáhnete si ho zde.
System information hlásí Error 22-XX:
Problém v registrech, smažte soubor lg_keys.dat (typicky v C:\Program Files (x86)\Lingea\Lexicon\data\) a proveďte opětovnou instalaci a aktivaci aktuální verze Lexiconu. Stáhnete si ho zde.
3. Problémy při aktivaci
Nefunguje Automatická aktivace.
Týká se především Lexiconu 5. Slovník aktivujte přes Manuální typ aktivace, podrobný postup naleznete zde.
Aplikace hlásí Produktový klíč je neplatný.
Zkontrolujte, jestli máte v poli Vyberte produkt vybraný příslušný titul a jestli produktový klíč zadáváte ve správném tvaru.
Aplikace hlásí překročený povolený počet aktivací.
Pošlete nám svůj produktový klíč a my vám počet aktivací navýšíme.
4. Problémy s výslovností
Nefunguje výslovnost hesel.
Zkontrolujte, jestli máte funkční reproduktory a nastavenu dostatečnou hlasitost. Pokud vám jinde zvuk funguje, v Lexiconu v menu Slovníky zvolte položku Nastavení, v levé části dialogu Nastavení slovníkových sad postupně označte a tlačítkem Odstranit smažte všechny dostupné slovníkové sady. Potvrďte tlačítkem OK a restartujte Lexicon. Po novém spuštění otestujte výslovnost.
Po zobrazení hesla nedojde k automatickému přehrání výslovnosti.
Je-li po vyhledání hesla repráček pro přehrávání výslovnosti žlutý, aktivujte v Lexiconu položku Vyslovovat každé zobrazené heslo. Dialog Možnosti programu se zobrazí pokliknutí na ikonu klíče, dále vyberte záložku Systém. V opačném případě je nutné slovníky přeinstalovat s tím, že v okně Typ instalace zvolíte Úplná (včetně souboru s výslovností). Nejprve ale odinstalujte stávající verzi.
Ikona reproduktoru je ve slovníku přeškrtnutá.
V instalaci Lexiconu chybí soubor .wbx se zvuky. Stačí spustit instalaci (není nutné nic mazat ani odinstalovávat), aby se tam soubor nakopíroval. Licence zůstane zachována, takže aplikace nevyžaduje opětovnou aktivaci.