Technická podpora – FAQ macOS
Co dělat při obnovení systému ze zálohy, např. pomocí Time Machine:
Aplikaci Lingea Lexicon nelze automaticky obnovit ze zálohy, pokud se jedná o úplné obnovení systému, např. při přenosu na nový počítač. V tomto případě přejděte do složky Aplikace a přesuňte Lingea Lexicon do koše, pak stáhněte z Aktivačního a download centra aktuální instalátor Lexiconu a proveďte novou instalaci. Poté je nutné slovník aktivovat pomocí Vašeho produktového klíče.
Pokud máte problém se spuštěním instalace na novém operačním systému (macOS Sierra/High Sierra/Mojave), postupujte podle následujícího návodu:
Pro instalaci použijte aktuální verzi Lexiconu, která je ke stažení v Aktivačním a download centru. Následně by instalace měla jít spustit pomocí tohoto návodu:
- Ze Spotlight (Cmd+mezerník) spusťte aplikaci Terminal.
- Otevřete soubor s instalací Lexiconu, podržte klávesu Ctrl a jednou klikněte na Setup. Ze zobrazené nabídky vyberte “Zobrazit obsah balíčku”.
- Otevřete složky Contents/MacOS, přetáhněte soubor Setup na okno Terminalu a potvrďte klávesou Enter.
Při řešení konkrétních situací (slovník nefunguje, nezobrazuje se překladový slovník) ověřte, zda máte nainstalovanou nejnovější verzi Lexiconu (k dispozici ke stažení v Aktivačním a download centru, po přihlášení na účet sekce Ke stažení, dále ISO pro macOS) a co Vám ve slovníku hlásí okno System information. V Lexiconu klikněte vpravo nahoře na modré informační " i " a poté v okně O programu v záhlaví ještě na zelené informační " i ".
System information hlásí Error 15 nebo 16:
Vypršela 30denní trial verze, slovník není správně aktivovaný. Proveďte aktivaci slovníku pomocí produktového klíče, podrobný postup aktivace naleznete zde.
System information hlásí Error 22-1:
Problém v registrech, pošlete nám Váš produktový klíč, zašleme Vám CleanTool s postupem na kompletní pročištění instalace Lexiconu 5.
Problémy při aktivaci
Při Automatické aktivaci aplikace hlásí Nelze se spojit s aktualizačním serverem:
Hlášení souvisí s nastavením antiviru, mělo by stačit na dobu aktivace vypnout antivirus, možností je také aktivace Manuální (podrobný postup zde).
Aplikace hlásí Produktový klíč je neplatný:
Zkontrolujte, zda máte v poli Vyberte produkt vybraný příslušný titul a zda produktový klíč zadáváte ve správném tvaru.
Aplikace hlásí překročený počet aktivací:
Napište nám Váš login do Aktivačního centra nebo příslušný produktový klíč a my Vám počet aktivací vynulujeme.
Problémy s funkčností Lexiconu
Nefunguje výslovnost hesel:
Smažte soubor lexicon.conf.
- Vypněte Lexicon přes horní nabídku Lexicon > Quit.
- Spusťte program Terminal. (Program Terminal naleznete v Application > Utilities nebo pomocí Spotlight).
- Do nově otevřeného okna vložte příkaz:
rm .lexicon.conf
Stiskněte Enter.