Technická podpora – FAQ macOS

Pokud máte problém se spuštěním instalace na novém operačním systému (macOS Sierra/High Sierra/Mojave), postupujte podle následujícího návodu:
1. Ze Spotlight (Cmd+mezerník) spusťte aplikaci Terminal.
2. Otevřete ISO soubor s instalací Lexiconu, podržte klávesu Ctrl a jednou klikněte na Setup. Ze zobrazené nabídky vyberte “Zobrazit obsah balíčku”.
3. Otevřete složky Contents/MacOS, přetáhněte soubor Setup na okno Terminalu a potvrďte klávesou Enter.

Po těchto krocích se otevře instalační okno Lexiconu, kde můžete postupovat běžným způsobem.

Při řešení konkrétních situací (slovník nefunguje, nezobrazuje se překladový slovník) ověřte, zda máte nainstalovanou nejnovější verzi Lexiconu 5 (k dispozici ke stažení v Aktivačním a download centru, po přihlášení na účet sekce Ke stažení, dále ISO pro macOS) a co Vám ve slovníku hlásí okno System information. V Lexiconu klikněte vpravo nahoře na modré informační " i " a poté v okně O programu vpravo nahoře ještě na zelené informační " i ".

System information hlásí Error 14:
pro výměnu opraveného souboru Lingea Lexicon 5 postupujte takto:
- stáhněte si a rozbalte následující soubor
- zavřete Lexicon 5, pokud je otevřený > pravým tlačítkem myši klikněte na ikonu slovníku > Quit
- v Applications > klikněte pravým tlačítkem myši na Lingea Lexicon 5 > Show Package Contents > Contents > MacOS – sem přetáhněte a nahraďte rozbalený soubor Lingea Lexicon 5
- spusťte znovu slovník

Pokud by uvedený postup nepomohl, zkraťte název počítače.
Jméno zkrátíte přes System Preferences > Sharing > tlačítko Edit. Maximální počet znaků by měl být 32 (Mac ještě přidává do názvu "local", čímž se jméno protáhne).

System information hlásí Error 15:
Vypršela 30denní trial verze, slovník není správně aktivovaný. Proveďte aktivaci slovníku pomocí produktového klíče, podrobný postup aktivace naleznete zde.

System information hlásí Error 22-1:
Problém v registrech, pošlete nám Váš produktový klíč, zašleme Vám CleanTool s postupem na kompletní pročištění instalace Lexiconu 5.
 

Problémy při aktivaci

Při Automatické aktivaci aplikace hlásí Nelze se spojit s aktualizačním serverem:
Hlášení souvisí s nastavením antiviru, mělo by stačit na dobu aktivace vypnout antivirus, možností je také aktivace Manuální (podrobný postup zde).

Aplikace hlásí Produktový klíč je neplatný:
Zkontrolujte, zda máte v poli Vyberte produkt vybraný příslušný titul a zda produktový klíč zadáváte ve správném tvaru.

Aplikace hlásí překročený počet aktivací:
Napište nám Váš login do Aktivačního centra nebo příslušný produktový klíč a my Vám počet aktivací vynulujeme.

Problémy s funkčností Lexiconu 5

Nefunguje výslovnost hesel:
Smažte soubor lexicon.conf. 

Postup:
  1. Vypněte Lexicon 5 přes horní nabídku Lexicon 5 > Quit.
  2. Spusťte program Terminal. (Program Terminal naleznete v Application > Utilities nebo pomocí Spotlight).
  3. Do nově otevřeného okna vložte příkaz:
    rm .lexicon.conf
    Stiskněte Enter.
Pokud se po provedení příkazu pouze znovu objevil zadávací řádek, konfigurační soubor by měl být smazaný. Program Terminal ukončete, spusťte Lexicon 5 a otestujte výslovnost. 

Všeobecné informace

Mohu si nainstalovat slovník i na druhý počítač?
Ano, v rámci jedné licence je možné, aby měl jeden uživatel slovník současně nainstalovaný na dvou počítačích (např. stolní PC a notebook). 

Instalace

Při instalaci Platinum slovníku pouze vyskočí chybové hlášení: Install Failed. The Installer could not locate the data it needed to install the software. Check your install media or internet connection and try again ...
V instalačním okně po výběru disku, kam chcete slovníky instalovat, klikněte na tlačítko Customize a deaktivujte slovenské slovníky. Instalace by poté měla proběhnout v pořádku.

Technická podpora je k dispozici v pracovní dny od 8.30 do 16.30 na telefonu +420 541 233 160 
nebo na e-mailu podpora@lingea.cz.