Technická podpora – FAQ macOS

Co dělat při obnovení systému ze zálohy, např. pomocí Time Machine:

Aplikaci Lingea Lexicon nelze automaticky obnovit ze zálohy, pokud se jedná o úplné obnovení systému, např. při přenosu na nový počítač. V tomto případě přejděte do složky Aplikace a přesuňte Lingea Lexicon do koše, pak stáhněte z Aktivačního a download centra aktuální instalátor Lexiconu a proveďte novou instalaci. Poté je nutné slovník aktivovat pomocí Vašeho produktového klíče. 

Pokud máte problém se spuštěním instalace na novém operačním systému (macOS Sierra/High Sierra/Mojave), postupujte podle následujícího návodu:
Pro instalaci použijte aktuální verzi Lexiconu, která je ke stažení v Aktivačním a download centru. Následně by instalace měla jít spustit pomocí tohoto návodu:

  1. Ze Spotlight (Cmd+mezerník) spusťte aplikaci Terminal.
  2. Otevřete soubor s instalací Lexiconu, podržte klávesu Ctrl a jednou klikněte na Setup. Ze zobrazené nabídky vyberte “Zobrazit obsah balíčku”.
  3. Otevřete složky Contents/MacOS, přetáhněte soubor Setup na okno Terminalu a potvrďte klávesou Enter.

Při řešení konkrétních situací (slovník nefunguje, nezobrazuje se překladový slovník) ověřte, zda máte nainstalovanou nejnovější verzi Lexiconu (k dispozici ke stažení v Aktivačním a download centru, po přihlášení na účet sekce Ke stažení, dále ISO pro macOS) a co Vám ve slovníku hlásí okno System information. V Lexiconu klikněte vpravo nahoře na modré informační " i " a poté v okně O programu v záhlaví ještě na zelené informační " i ".

System information hlásí Error 15 nebo 16:
Vypršela 30denní trial verze, slovník není správně aktivovaný. Proveďte aktivaci slovníku pomocí produktového klíče, podrobný postup aktivace naleznete zde.

System information hlásí Error 22-1:
Problém v registrech, pošlete nám Váš produktový klíč, zašleme Vám CleanTool s postupem na kompletní pročištění instalace Lexiconu 5.
 

Problémy při aktivaci

Při Automatické aktivaci aplikace hlásí Nelze se spojit s aktualizačním serverem:
Hlášení souvisí s nastavením antiviru, mělo by stačit na dobu aktivace vypnout antivirus, možností je také aktivace Manuální (podrobný postup zde).

Aplikace hlásí Produktový klíč je neplatný:
Zkontrolujte, zda máte v poli Vyberte produkt vybraný příslušný titul a zda produktový klíč zadáváte ve správném tvaru.

Aplikace hlásí překročený počet aktivací:
Napište nám Váš login do Aktivačního centra nebo příslušný produktový klíč a my Vám počet aktivací vynulujeme.

Problémy s funkčností Lexiconu

Nefunguje výslovnost hesel:
Smažte soubor lexicon.conf. 

Postup:
  1. Vypněte Lexicon přes horní nabídku Lexicon > Quit.
  2. Spusťte program Terminal. (Program Terminal naleznete v Application > Utilities nebo pomocí Spotlight).
  3. Do nově otevřeného okna vložte příkaz:
    rm .lexicon.conf
    Stiskněte Enter.
Pokud se po provedení příkazu pouze znovu objevil zadávací řádek, konfigurační soubor by měl být smazaný. Program Terminal ukončete, spusťte Lexicon a otestujte výslovnost. 

Všeobecné informace

Mohu si nainstalovat slovník i na druhý počítač?
Ano, v rámci jedné licence je možné, aby měl jeden uživatel slovník současně nainstalovaný na dvou počítačích (např. stolní PC a notebook). 

Instalace

Při instalaci Platinum slovníku pouze vyskočí chybové hlášení: Install Failed. The Installer could not locate the data it needed to install the software. Check your install media or internet connection and try again ...
V instalačním okně po výběru disku, kam chcete slovníky instalovat, klikněte na tlačítko Customize a deaktivujte slovenské slovníky. Instalace by poté měla proběhnout v pořádku.

Technická podpora je k dispozici v pracovní dny od 8.00 do 16.00 na telefonu +420 541 233 160 
nebo na e-mailu podpora@lingea.cz.